WIE ZIJN WE

De Nijlense Zwemclub organiseert een ruim zwemaanbod voor jong en oud, voor recreanten en competitieven.

NIEUWS SPONSORS KALENDER GROOT NIEUWS: Zwemclub Nijlen gaat terug van start vanaf 4 september 2021! Onze sociale media gaat reeds nu van start! U vindt ons terug op facebook en Instagram.

SPORT MET GRENZEN

en kleuter gluurt onder de hokjes van het zwembad, een trainer komt de kleedkamer binnen zonder kloppen, een tiener maakt een foto van de meisjes onder de douche, een 8 jarige maakt een piemelshowtje in de kleedkamer, op sportkamp betrap je een vrijend koppel, ...

Trainers, begeleiders, clubbestuurders en andere jeugdsportmedewerkers zijn voortdurend in de weer met trainingen, wedstrijden en de talloze organisatorische en praktische taken. Ze doen dat vaak zo intensief en gedreven dat er weinig tijd of aandacht overblijft voor een aspect dat nochtans erg belangrijk is in jeugdwerk: de lichamelijke en seksuele integriteit van sportende kinderen en jongeren. De kans dat ook jouw sportorganisatie vroeg of laat wordt geconfronteerd met signalen of vermoedens van ongepast lichamelijk of seksueel gedrag is dus reƫel. Wie er pas bij stilstaat als er een concreet probleem is, zal misschien niet op de juiste manier reageren. Daarenboven is voorkomen beter dan genezen. Alle SPORT MET GRENZEN instrumenten helpen je daarbij op weg! Hoe schat je lichamelijk en seksueel gedrag correct in? Hoe ga je als organisatie om met lichamelijke en seksuele situaties in de sportcontext? Bij wie kan je terecht met een vraag, klacht of melding? Welke gedragscodes en afspraken kunnen seksueel grensoverschrijdend gedrag voorkomen?

Tuchtreglement

Wegwijzer